Sürdürülebilirlik ve Dijitalleşme

”Sürdürülebilirlik nedir?” son zamanların trend sorularından biri olmayı başarmış durumda. Gelişen teknoloji ile birlikte insan günlük hayatında her geçen gün daha fazla eylem gerçekleştirebiliyor. Üstelik bu eylemleri gerçekleştirme zorluğu günden güne azalıyor.
Surdurulebilirlik Ve Dijitallesme 1024x493

”Sürdürülebilirlik nedir?” son zamanların trend sorularından biri olmayı başarmış durumda. Gelişen teknoloji ile birlikte insan günlük hayatında her geçen gün daha fazla eylem gerçekleştirebiliyor. Üstelik bu eylemleri gerçekleştirme zorluğu günden güne azalıyor. Örneğin, yurtdışındaki bir tanıdığımızı tek tuşla ister görüntülü ister sesli olarak arayabiliyoruz. Bankacılık işlemlerimizi şubeye gitmeden akıllı telefonlarımızdan birkaç tıklamayla yapabiliyoruz. Ağır profesyonel makinelere gerek kalmadan yine akıllı telefonlarımızdaki yüksek çözünürlüklü kameralarla kolayca anı ölümsüzleştirebiliyoruz. Bunun gibi daha birçok örneği verebiliriz. Bu eylemler hayatımıza o kadar entegre oldular ki siz bile şu anda verdiğimiz örneklere ek olarak muhtemelen birkaç tane ekleme yapmışsınızdır. Saymakla bitmeyecek bu örnekler çılgın bir talep oluşturmakla kalmıyor, bu talep nedeniyle muazzam bir üretim düzeyi de gerektiriyor.

Artan üretim-tüketim eylemleri aynı zamanda daha fazla kaynak kullanımı anlamına geliyor. Daha fazla kaynak kullanımı da daha fazla israfa ve tüketime sebep olarak bu kısır döngüyü körüklüyor. Tam da burada sürdürülebilirlik kavramı hayatımıza giriyor. Çünkü dünya, bu durumun artık sürdürülebilir olmadığının farkında. Kaynaklarımız sonsuz miktarda olmadığından bunları doğru ve yerine tekrar koyabileceğimiz niteliklerde kullanmamız gerekiyor. Dünya genelinde tüketicilerin %82’si, sürdürülebilirliğin COVID-19 öncesi döneme kıyasla daha öncelikli bir konu haline geldiğini düşünüyor.

dijitalleşmenin sürdürülebilirlik üzerine etkileri

Pandemi dönemiyle birlikte kullanıcılar mutfak alışverişlerinden teknolojik ürünlere kadar birçok ihtiyacını artık çoğunlukla online ortamdan karşılıyor. Tüketicilerin davranışlarının çoğunu online ortamda gerçekleştirmesiyle birlikte markalar da bu talebe karşılık vermek için dijitalleşmek zorundalar. Ancak bu her zaman olumlu sebeplerden dolayı olmuyor. Örneğin pandemi dönemindeki kapanmalardan dolayı gelir elde edemeyen çoğu marka fiziksel mağazalarını kapatmak zorunda kaldılar. Gerçek hayatta azalan faaliyet alanı, neredeyse tamamıyla dijital hayata taşındı. Hatta kapanmalar nedeniyle günlük faaliyetlerin azaldığı dünyada havamız bile temizlendi.

Kapanan birçok fiziksel mağaza, yerini online ortama taşıyınca, bu mağazalara aslında o kadar da ihtiyaç duyulmadığını markalara gösterdi. Bu da neredeyse tamamen online olarak iş yapan markaların doğmasını ve hali hazırda var olan markaların dijitalleşmesini oldukça destekledi. Online ortamdaki mağazalarda, fiziksel mağazalardaki gibi yapılaşma (bina yapımı), ofis araç-gereçleri, elektrik, su vb. diğer giderler olmadığından kaynak kullanımı oldukça az. Dolayısıyla çevreye olan olumsuz etkileri de az diyebiliriz. Bu durum yani sürdürülebilirlik hem üreticiler hem de tüketiciler tarafından artık daha fazla önemsenir hale geldiğinden iki taraf da kendisini dijitalleştiriyor.

Uzaktan Çalışma ve Sürdürülebilirlik

Üretici (firmalar) tarafında bu durumun yansımasını en çok uzaktan çalışma modeline geçişte görüyoruz. Pandemi döneminde ofislerine gidemeyen çalışanlar bu faaliyetleri evlerinden aynı nitelikte ve hatta daha verimli bir şekilde sürdürünce (başlardaki alışma sürecini saymazsak), uzaktan çalışma kalıcı hale geliyor. Bu sayede firmalar yukarıda bahsettiğimiz kaynak kullanımlarını azaltarak, daha sürdürülebilir bir çalışma modeli oluşturuyorlar.

Uzaktan Calisma 300x144

AdGo Dijital Pazarlama Ajansı olarak biz de uzaktan çalışma modeline geçerek, daha yeşil bir çevrenin oluşması için destekte bulunuyoruz. Uzaktan çalışma modeliyle otobüs, otomobil gibi fosil yakıtla çalışan araçların kullanımını azaltıyoruz.

Yolda ya da trafikte geçen zaman ve işyerindeki ölü zamanlar uzaktan çalışma modeli ile değerlendirilebilir bir hal alır. Bu sayede çalışanlar üzerinde üretkenlik artışı sağlanır. Bireyler uzaktan/evden çalışarak araç kullanımlarını, (hatta ilginçtir ki) evde olmanın getirdiği rahatlık sayesinde iş kıyafeti ihtiyaçlarını azaltmasıyla bile sürdürülebilirlik için katkıda bulunabiliyor.

dijitalin karmaşıklığı

Dijital ortama gerek zorunlu gerekse sürdürülebilirlik amacıyla geçen firmalar, aslında bir bakımdan da pek aşina olmadıkları bir dünyaya adım atıyorlar. Bu yüzden geçişin ilk dönemlerinde ya da sonrasında ne yapacaklarını bilemiyorlar. Bu sebeple dijital platformlarda kendilerine yardımcı olacak profesyonel ajanslarla çalışma yoluna giriyorlar.

AdGo Dijital Pazarlama Ajansı olarak daha sürdürülebilir bir dünya için dijitalleşmeyi destekliyoruz. Bu dijitalleşme sürecinde tıpkı bir ekip arkadaşı gibi sizlerin yanında olarak, dijitalin karmaşıklığından sizi kurtarıyoruz.

hız ve kolaylık

Dijitalleşmenin hem tüketicileri hem de üreticileri etkilediği bir diğer alan da hız. Alışveriş döngüsü için operasyonel süreçlerin dijitalleşmeyle birlikte gittikçe azaldığını biliyoruz. İhtiyacınız olan bir ürünü fiziksel mağazadan almak yerine internetten birkaç tıklamayla tercih edenler günden güne artıyor. Bulunduğunuz konuma göre mağazaya gitmek için toplu taşıma ya da şahsi aracınızı kullanıyor olabilirsiniz. Bunu sizin gibi birçok kişinin yaptığını düşünün. Trafikte harcanan süreyi de eklersek fosil yakıt kullanımı artacağından bu durum sürdürülebilirlik için pek uygun olmayacaktır. Ancak bir kargo aracının tek seferde birden fazla kişiye ürünü ulaştırması bu açıdan daha sürdürülebilir bir seçim olabilir.

Alışveriş sürecindeki dijitalleşme ve hız fiziksel giderleri azaltabileceğinden dolayı daha verimli bir hayatı vadediyor. Siz de dijitalleşmenin avantajlarından bir an önce faydalanmak istiyor ama ne yapacağınızı bilemiyorsanız bizimle iletişime geçebilirsiniz.

tüketici davranışları

Tüketici davranışlarının hızla ve nasıl değiştiğinden yukarıda kısaca bahsetmiştik. Tüketicinin dijitale kayan alışveriş alışkanlıkları sürdürülebilirlik için tabii ki her zaman olumlu sonuçlar doğurmuyor. Özellikle uzak doğudan sipariş edilebilen ucuz ve denetimsiz ürünler kullanım sırasında veya sonrasında çevreye ciddi zararlar verebiliyor. Bu açıdan her zaman çevreye karşı daha duyarlı olan üreticilerle çalışarak çevreye olan sorumluluğumuzu yerine getiriyoruz. Bu açıdan sürdürülebilir bir dünya için tüketicilerin geri dönüştürülebilir, çevreye zarar vermeyen maddelerden üretilmiş ürünleri kullanmasını öneriyoruz.

Cevreci Urunler 300x144

İnternet ortamında ucuz ürünleri bulmak fiziksel olarak bulmaktan daha az maliyetli ve kolay olabilir. Ancak kullanıcılar uygun fiyatlı ürünleri satın aldıklarında sahte ya da hasarlı olanlarıyla karşılaşabiliyorlar. Bir ürünün orijinali doğaya ve çevreye belirli bir miktarda zarar veriyor olsa da, aynı ürünün sahtesi her koşulda doğaya daha fazla zarar veriyor. Bu sebeple sahte ürün satanlarla hiçbir şekilde işbirliğine girmiyoruz.

üretici davranışları

Tüketicilerin davranışlarının hızla değişmesiyle, üreticilerin de davranışları aynı doğrultuda şekil alıyor. Özellikle son dönemlerde çevreye karşı duyarlılığın artmasıyla birlikte tüketiciler çevre dostu ürünler almaya gayret ediyor. Bu da üreticileri doğal olarak çevre dostu ürünler üretmeye teşvik ediyor.

AdGo Dijital Pazarlama Ajansı olarak üreticiler için bir tavsiye vermemiz gerekirse doğa dostu ürünlerinizdeki bu özellikleri ön plana çıkarmak üreticilerin hedeflerine ulaşmasında onlara yardımcı olabilir.

bir yorum bırakın

CANLI DESTEK

Destek ekibimiz sorularınızı yanıtlamak için hazır!

BİZE YAZIN


    **Kişisel verilerinizin, Kişisel Verilerin Korunması Kanunu (“KVKK”) uyarınca, veri sorumlusu sıfatıyla Modern Medya Group tarafından hangi kapsamda işlenebileceği www.adgo.com.tr/gizlilik-politikasi/ sayfasında açıklanmıştır.

    * Zorunlu alan

    Logo Tagline 1 157x78

    Izmir
    Kültür Mahallesi, Şevket Özçelik Sokak No.30 D.2 Erel Apartmanı – Alsancak
    T. 0232 465 33 44  F. 0232 465 33 43 | adgo@adgo.com.tr

    Istanbul
    Büyükdere Caddesi, No: 199, Levent 199,  34330 – Levent
    T. 0212 403 96 92  F. 0212 403 96 92 | adgo@adgo.com.tr

    CONTACT US

    BİZE ULAŞIN

    CANLI DESTEK

    Destek ekibimiz sorularınızı yanıtlamak için hazır!

    BİZE YAZIN


      **Kişisel verilerinizin, Kişisel Verilerin Korunması Kanunu (“KVKK”) uyarınca, veri sorumlusu sıfatıyla Modern Medya Group tarafından hangi kapsamda işlenebileceği www.adgo.com.tr/gizlilik-politikasi/ sayfasında açıklanmıştır.

      * Zorunlu alan